Traducció, literatura i compromís en Fabra

TítolTraducció, literatura i compromís en Fabra
Publication TypeCapítol de llibre
Any 2007
AuthorsGallén, Enric
EditorAA., DD.
Títol secundariLa figura i l’obra de Pompeu Fabra
Pàgines67-83.
EditorialUniversitat Pompeu Fabra
LlocBarcelona
Paraules clau00 estudi descriptiu; 02 exili; 02 Guerra Civil; 02 Modernisme; 02 Noucentisme; 03 llengua; 04 traducció; 06 literatura catalana; 1890-1906; 1906-1923; 1923-1939; Fabra, Pompeu; Riba, Carles
Abstract

L’article exposa alguns aspectes escollits de la trajectòria de Pompeu Fabra, els més directament relacionats amb l’activitat literària i amb el seu compromís com a intel·lectual d’un temps i d’una època determinats. L’autor selecciona tres episodis: a) la seva activitat com a traductor; b) la seva responsabilitat en els criteris de selecció dels autors catalans que van constituir la Selecta de la Gramàtica de la lengua catalana de 1912; i c) el seu compromís civil i intel·lectual durant els anys de la dictadura de Primo de Rivera i l’etapa republicana.