La recepció de Joan Salvat-Papasseit en les antologies de poesia

Publication TypeLlibre
Any 1994
AuthorsCapdevila, Helena Alonso
EditorialUniversitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres. Departament de Filologia Catalana
LlocBarcelona
Paraules clau00 estudi descriptiu; 01 poesia; 03 crítica; 03 recepció; 06 literatura alemanya; 06 literatura anglesa; 06 literatura catalana; 06 literatura eslovena; 06 literatura espanyola; 06 literatura flamenca; 06 literatura francesa; 06 literatura italiana; 06 literatura japonesa; 06 literatura portuguesa; 06 literatura russa; 06 literatura serbocroata; 06 literatura sueca; 06 literatura xinesa; 1923-1939; Salvat-Papasseit, Joan
Abstract

Estudi de la presència (o absència) de Joan Salvat-Papasseit en les antologies de poesia, a partir d’una classificació tipològica del gènere: antologies de poesia catalana (en català i en altres llengües), antologies temàtiques (tema amorós i/o eròtic, tema patriòtic, el paisatge, Nadal), antologies de Salvat-Papasseit i antologies infantils. A l’inici del treball s’hi inclou una reflexió teòrica sobre les antologies, gènere literari híbrid entre l’inventari i la crítica literària. Inclou també una bibliografia de les antologies de poesia catalana en altres llengües, les antologies de Salvat-Papasseit i una bibliografia citada.